Social Icons

maandag 2 september 2013

250 km fietsen langs werelderfgoed: canal du midi - canal de la garonne

Niets is toeval in het leven. Ik zou het bijna zelf gaan geloven. Op een minuutje na had ik deze franse wereldfietser gemist. Hij verliet de camping, ik kwam net aan. En wat is zijn volgend projekt : Laos, Cambodja,Vietnam, Australie en Nieuw-Zeeland per fiets. Hij vertrekt in november voor 2 jaar. Hij leeft volgens een vast principe : een aantal jaar werken als chauffeur, sparen en dan een continent per fiets verkennen. Noord- en Zuid-Amerika, Afrika en Europa heeft hij al gedaan. Mijn fietsreis is kleinschaliger. Via glooiende wijngaarden heb ik het canal du midi - canal de la Garonne bereikt. De komende dagen wordt genieten, vlak en schaduwrijk. De poort naar de Aude staat wijd open.