Social Icons

donderdag 22 augustus 2013

de kaap van 1000 km en kust in zicht

De eerste 1000 km zijn afgefietst en de Loire is bijna verleden tijd. Er zijn geen bruggen meer maar de Bac (franse veerboot) brengt redding. Morgen schakelen we over op de Vélodyssée, de nieuwe franse fietsroute die langs de westkust je tot Spanje brengt. Vandaag grootstad Nantes doorgefietst, en het blijft me verbazen met welk een gemak je dit gaat. Ik heb als fietsend kampeerder een constant gebrek aan elektriciteit om al die moderne apparatuur actief te houden. Gps, gsm, tablet, foto, ... het smeekt om energie. Ik heb mij voor vertrek een petit-lapin-duracel-batterij aangeschaft, wat mijn gps een extra levensdag gunt. Als je dan het geluk hebt om op een camping een werkend verdeelpunt te vinden met normale aansluitingen, dan is het pompen.