Social Icons

maandag 3 juni 2013

Fietstoerisme zoals een zwitserse horloge

Vandaag Duitsland defenitief verlaten en Zwitserland binnengereden. En wat is het hier perfect georganiseerd : uitstekende bewegwijzering, panelen met routes, aparte fietsstroken, ... Zelfs bordjes met de hoogtemeters voor de komende kilometers. Ik kan mijn gps hier gewoon uitzetten. Zo kom ik in Schaffhausen waar je de grootste waterval van Europa kan zien. De Rijn (hier 150 meter breed) maakt hier een duik van meer dan 20 meter.
Verderop wordt de rivier steeds blauwer en rustiger. Onderweg ontmoet ik iemand van Kyrgyzstan die de eurovelo 6 aan het doen is van Oost-Europa naar Parijs, 4000 km in 60 dagen. Hmm... Ik logeer op wandelafstand van Stein am Rhein, een klein dorpje met een middeleeuws marktpleintje vol huizen met fresco's over de geschiedenis van dit plaatsje. En toen zorgde de zonsondergang voor een kleurenspektakel boven Stein am Rhein.